Nowości w 2019.1.1: Urządzenia w nastawniach

Dyżurni ruchu w wersji 2019.1.1 „Bocian” będą mogli korzystać z nowych i ulepszonych modeli urządzeń mechanicznych w nastawniach:

Nowe urządzenia w nastawni

Przebudowane zostały dźwignie i drążki przebiegowe, dodano ławę nastawczą i skrzynię zależności. Zmianie uległ również wygląd aparatu blokowego:

Aparat blokowy

Nowością, która wpłynie także na rozgrywkę, jest możliwość ryglowania zwrotnic. Czym są rygle, do czego służą i w jakich sytuacjach są wykorzystywane, zostało opisane w tym poradniku. Aby umożliwić ich obsługę, w nastawniach pojawią się dodatkowe dźwignie ryglowe, oznaczone skrótem Rg:

Dźwignie ryglowe

 

Nowości w 2018.3.1: Zmiany w Parzęczewie

W Parzęczewie zakończył się kolejny etap modernizacji stacji. W wersji 2018.3.1 „Żaba” zostaną ponownie oddane do użytku tory 9, 11 i 13 przy peronach 1 i 2.

Dodatkowo, dla graczy zostanie udostępniony zelektryfikowany jednotorowy szlak Pt wraz z posterunkiem odgałęźnym Cibórz Most, który jednak póki co będzie wyłączony z użytkowania.

Kliknij w obrazki, aby powiększyć.

Nowości w 2018.3.1: Rozjazdy łukowe

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” umożliwi użytkownikom wykorzystanie rozjazdów łukowych do budowy swoich stacji. Przedstawiamy wykaz wszystkich rozjazdów łukowych dostępnych po wydaniu nowej wersji, z podziałem na trzy kategorie:

  • jednostronne – łuki o różnych promieniach rozchodzą się w tę samą stronę (w prawo lub w lewo)
  • dwustronne – łuki o różnych promieniach rozchodzą się w przeciwne strony
  • dwustronne symetryczne – łuki o jednakowych promieniach rozchodzą się w przeciwne strony

Taki podział został również zastosowany w interfejsie edytora scenerii.

Nowości w 2018.3.1: Usprawnienia w interfejsie graficznym

Przygotowując wersję 2018.3.1 „Żaba” wprowadziliśmy kilka drobnych udogodnień do interfejsu graficznego menu głównego i edytora scenerii.

Sceneria stanowiąca tło menu głównego została „odchudzona” o kilkadziesiąt obiektów, co powinno trochę odciążyć komputer w momencie zmiany ustawień lub oczekiwania na wejście do gry. Na ekranie startowym po prawej stronie został umieszczony pasek, który umożliwia szybki dostęp do stron TD2 w mediach społecznościowych.

W wersjach 2018.2.x „Feniks” zostało dodanych dużo nowych opcji w menu ustawień, aby użytkownik mógł w wielu aspektach dostosować rozgrywkę do własnych preferencji. Dla zwiększenia czytelności tego okna ustawienia zostały podzielone na cztery kategorie: Gra, Grafika, Edytor oraz Inne.

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” oprócz nowych obiektów oferuje również nowe funkcjonalności. Przyciskiem umieszczonym na pasku w lewym dolnym rogu ekranu (oznaczenie: 1) można wyświetlać lub ukrywać podkłady kolejowe w edytorze. Na dole ekranu, obok współrzędnych kursora myszy (oznaczenie: 2), została dodana informacja o nazwie obiektu, nad którym aktualnie znajduje się kursor. W prawym dolnym rogu ekranu został dodany nowy przycisk (oznaczenie: 3), którym można wyświetlić informację o liczbie obiektów (dokładniej: colliderów obiektów) wykorzystanych na scenerii. Przy okazji użytkownik zostanie poinformowany o bezpiecznym limicie obiektów na jednej scenerii.

Nowości w 2018.3.1: Elementy infrastruktury przytorowej

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” będzie umożliwiał wykorzystanie elementów infrastruktury przytorowej, takich jak skrzynka kablowa licznika osi, skrzynka EOR (elektrycznego ogrzewania rozjazdów), skrzynka EON (elektronicznych obwodów nakładanych) oraz dławiki torowe.

W razie wątpliwości, do czego one służą, zachęcamy do zapoznania się z materiałami zamieszczonymi na stronie www.bsk.isdr.pl:

Autorem modeli dławika torowego z betonowym gniazdem (na ilustracji najbliżej z lewej) i skrzynki licznika osi jest użytkownik chudya.

Autorem pozostałych modeli jest RBach (Trainz).

 

AKTUALIZACJA: Nie tylko skrzynka kablowa licznika osi, ale także sam licznik będą dostępne do wykorzystania w nowej wersji! Podziękowania należą się użytkownikowi chudya – autorowi modelu licznika osi.

Blokady linowe

Nowa wersja przyniesie wiele usprawnień i poprawek, jednak nie chcemy stać w miejscu! W następnej wersji Symulatora – oznaczonej wersją 20198.3.1 – będziecie mogli używać blokad liniowych typu Eap-94. Będą one dostępne zarówno z poziomu SWDR jak i z poziomu SPK. Z tej okazji przygotowaliśmy krótką zapowiedź.

Zespół Train Driver 2

Wersja 2018.2.1 „Feniks”

Z wielką przyjemnością udostępniamy Wam nową wersję stabilną symulatora Train Driver 2!

My też nie mogliśmy się doczekać. Wersję 2018.2.1 postanowiliśmy nazwać “Feniks”. Dlaczego Feniks? Odradzające się z popiołów stworzenie dobrze oddaje charakter zmian, które zaszły w symulatorze w stosunku do poprzedniej wersji. Ponadto, nowa kolorystyka interfejsu graficznego może przywoływać skojarzenia z mitycznym ptakiem.

Informacje odnośnie aplikacji powiązanych z symulatorem znajdują się w osobnych działach na forum. Również tam prosimy zgłaszać błędy i kierować pytania z nimi związane:
– SCS: https://td2.info.pl/scs/
– SPK: https://td2.info.pl/spk/
– SWDR4: https://td2.info.pl/rj/
Do paczki z symulatorem dołączyliśmy 26 ogólnodostępnych scenerii. Wśród nich znalazły się:

Aleksandrów Kujawski, Arkadia Zdrój, Blaszki, Buk 2013 (kształtowe), Buk 2018 (świetlne), Bydgowo, Chlastawka, Cis 2013 (kształtowe), Cis 2018 (świetlne), Głębce, Hel, Jordanowo, Karszynek, Kcynia, Kolsko, LCS Skrzynki, Lewków, Lisiczki, Naterki, Parzęczewo, Radowice, Santok Zdrój, Test (sceneria do testów SRK), Tłoki, Wola, Zgierz Kontrewers

Ze względu na podmianę wybranych obiektów dostępnych w edytorze, prosimy twórców scenerii o zapoznanie się z tym postem: Szczegóły dotyczące instalacji:

Changelog 0.9.1p2 -> 2018.2.1:

Nowe funkcje:

  • nowa lista serwerów do wyboru podczas logowania: Europe(eu), USA(us), Germany(cae), Czech(usw)
  • ponad 20 realistycznych zestawień składów
  • opcjonalne wygładzenie ruchu kamery w trybie maszynisty i dyżurnego
  • możliwość przybliżania widoku w trybie dyżurnego
  • zwiększona prędkość poruszania się w trybie maszynisty i dyżurnego
  • DR może teleportować się do wnętrza nastawni oraz przełączać między nastawniami za pomocą klawisza F11
  • zablokowanie możliwości wysiadania z pojazdu przy prędkości większej niż 10 km/h
  • nowe dźwięki i modele urządzeń mechanicznych
  • urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną
  • masa składu obliczana podczas jego edycji w menu, możliwość jej wywołania komendą /weight w trybie maszynisty
  • możliwość zapisywania zrzutu ekranu z gry za pomocą komendy /screenshot, domyślnie przypisanej do klawisza F8
  • poprawiony wygląd automatycznie generowanych szlaków między sceneriami, możliwość stworzenia szlaku niezelektryfikowanego.
  • nowe wskaźniki, rozjazdy, modele budynków, samochodów, obiektów peronowych dostępne w edytorze
  • tryb uproszczony dla lokomotyw z LD – w tym trybie lokomotywy pozbawiono reagowania na sieć trakcyjną i nie ulegają usterkom
  • odświeżone menu główne z dwiema nowymi zakładkami Profil i Autorzy
  • przystosowanie do wyświetlania rozkładów jazdy z godzinami przyjazdu/odjazdu
  • ulepszone presety ustawień graficznych, od teraz do wyboru z poziomu menu głównego
  • możliwość oceniania maszynistów przez dyżurnych
  • nowe poziomy dla maszynistów i dyżurnych
  • nowe ludziki jako obiekty w edytorze oraz jako awatary maszynisty lub dyżurnego ruchu
  • analiza (typ pojazdu, długość, masa całkowita) podawana na czacie przy spawnie lub wjeździe pociągu na scenerię
  • podpowiedzi w kabinach pojazdów (jeszcze nie wszystkie pojazdy i języki, będą uzupełniane)

Naprawione błędy:

  • naprawiono problem rozrywania składu podczas łączenia ze scenerią
  • naprawiono problem rozrywania składu podczas podłączania się do wagonów postawionych przez DR
  • naprawiono funkcję autoalign w edytorze
  • poprawiono zakresy słyszalności dźwięków i uzależniono je od odległości od pojazdu
  • zwiększono górny limit długości toru do 110 metrów
  • zoptymalizowano działanie, m.in. poprzez zmniejszenie rozmiaru niepotrzebnie przeskalowanych tekstur i zmiany ogólnych parametrów graficznych
  • komenda /kick już działa tak, jak powinna
  • o wolne sloty można pytać trochę rzadziej niż dotychczas
  • oceniać dyżurnego można raz na pobyt na danej scenerii
  • nie da się już otworzyć dwóch stacji o tym samym numerze jednocześnie

Nowości w taborze:

  • nowy model EN57
  • EN71 (czteroczłonowa wersja EN57)
  • SN81
  • SM42-329 (Przewozy Regionalne)
  • srebrna kabina dla EU/EP07 w wersji 4e
  • ponad 30 nowych malowań dla lokomotyw z rodziny EU/EP07
  • nowe modele i malowania wagonów osobowych: 110A, 111A, 112A, 113A, 120A, 158A, 159A, 209C, 304Ca, 504A, 612A, Görlitz89 („bohun”)
  • wagony towarowe typu 426S (do palet z rozsuwanymi skrzydłami), 29R (cysterny) i 408S („gruszki”)
  • Lista pojazdów dostępnych w nowej wersji: https://wiki.td2.info.pl/index.php/Sklady