Nowa wersja symulatora – 2019.3.4

Zapraszamy do pobrania nowej, stabilnej wersji symulatora, oznaczonej numerem 2019.3.4! [DOWNLOAD]

Lista zmian i nowości:

Pojazdy:

  • Poprawiono przyciemnienie reflektorów z obudową typu „wiadro”.
  • Poprawiono dźwięków przycisków i przełączników (w tym usunięto niektórych zduplikowane).
  • Stworzono od nowa tekstury kontenerów dla wagonów Sggmrss, Rgmms. Te same kontenery są też dostępne do wstawienia na sceneriach jako obiekt.
  • Usunięto teksturę 111a_CD_B249_01.
  • Stworzono malowania siódemek: EU07E-082 i EU07E-083.
  • Poprawiono czasy zmian pozycji w nastawniku.
  • Stworzono nowe malowania czeskich bohunów.
  • Dodano fotele KD w EN71-015 i EN57-961.
  • Poprawiono obsługę klawiszy drzwi w SN81, a także widoczność słońca wewnątrz kabiny i kosmetyczne poprawki tekstury członu B.
  • Poprawiono tekstury EN57-961.
  • Poprawiono tekstury EN57-1337.
  • Usunięto malowanie EU07-477.
  • Poprawiono malowanie EN71-049.
  • Dodano możliwości ograniczenia prędkości dla przebiegów „na wprost po rozjazdach”.
  • Poprawiono działania asystenta mini-ETCS, podczas jazdy tyłem/przodem w przód/w tył – podczas manewrów SM42 prawidłowo wskazywany jest dystans do semafora.
  • Poprawiono tekstury YB_B249_922-5.
  • Stworzono nowe malowanie Bau84_CD_B249_01.
  • Poprawiono interakcję z przyciskami w kabinie.
  • Zaktualizowano model radiotelefonu – z wydzielonymi przyciskami i pokrętłami -dostępny w jednostkach z rodziny EN57.
  • Dodano nowy wariant EN57 z numeracji 1900-1953.

Rozgrywka:

  • Synchronizacja wskazań SSP dla przejazdów położonych blisko krańca scenerii – możliwość wygenerowania czujnika na scenerii poprzedniej.
  • Synchronizacja wskazań sygnałów semaforów i tarcz zanim użytkownik połączy się ze scenerią – przydatne zwłaszcza na SBL.
  • Poprawiono odtwarzanie dźwięku powiadomienia gdy jesteśmy wspominani w wiadomości przez innych graczy.
  • Jeśli przysłana do nas wiadomość zawiera nasz numer składu/skrót posterunku/nick to wiadomość zostanie potraktowana priorytetowo i zawsze zostanie odtworzony dźwięk. Dla pozostałych wiadomości dźwięk będzie odegrany w zależności od aktualnego ustawienia suwaka „poziom głośności czatu”. Ustawienia ignorowane są także dla komunikatów: zew1, zew3, radiostop, dzwonek przyjazdu.
  • Ustawienie kaskad cieni zależne od tego czy przebywamy w kabinie pojazdu.
  • Zapobieganie próbom dołączenia do rozgrywki w trybie multiplayer gdy poziom ostrzeżenia jest zbyt wysoki.
  • Odświeżony „deathscreen” widoczny po potrąceniu/wykolejeniu.
  • Poprawiono błąd związany z utratą sterowania przy wejściu w obrys pojazdu.
  • Dodano odtwarzanie dźwięku otwierania i zamykania semafora kształtowego.
  • Poprawiono obsługę trybu offline w menu głównym symulatora.

Tryb dyżurnego ruchu:

  • Wczytywanie planu stacji we wnętrzach nastawni według skrótu danego posterunku. Dla przykładu na scenerii SRK Test istnieją nastawnie Te i Te1 więc symulator będzie szukał w folderze z plikiem .sc scenerii plików Te.png i Te1.png. W pozostałych przypadkach symulator będzie szukał pliku plan.png.
  • Dodano podświetlenie klawisza PU oraz dźwigni semaforowej na żółto – w momencie gdy wszystkie zwrotnice, wykolejnice, rygle są ułożone OK. System podświetlenia na zielono i czerwono dźwigni zwrotnicowych/wykolejnicowych/ryglowych podczas próby użycia drążka przebiegowego, jeśli co najmniej jedna z nich jest w niewłaściwej pozycji.
  • Drążek przebiegowy: Poprawka rozmiaru tekstu, usunięcie starej, nieużywanej metody.
  • Aparat blokowy – zmiana czcionki, formatowania.
  • Poprawki tekstur drążków.
  • Generowanie urządzeń do obsługi mechanicznych sygnałów zastępczych w nastawni.

Interfejs:

  • Zmiana kontrolki do ustawienia właściwości pixelLightCount na slider. Ustawienie granicznych wartości pixelLightCount w zakresie od 1 do 9.
  • Odświeżanie przeźroczystości interfejsu po aktualizacji listy graczy, odświeżony komunikat o wyrzuceniu gracza przez dyżurnego wysyłany do wszystkich na scenerii.
  • Możliwość zawijania nazwy prefabu w edytorze do kolejnej linijki.
  • MessageHandler: możliwość ukrywania wyświetlonego komunikatu przez kliknięcie (czasami przy uruchamianiu offline występował komunikat, który nie znikał).
  • Dodano możliwość regulacji parametru: rozdzielczość cieni w ustawieniach.
  • Dodano możliwość regulowania natężenie oświetlenia.
  • Dodano nowe, bardziej intuicyjne ikony dotyczące przechyłki, pochylenia terenu, kopiowania torów.
  • Zmieniono kolory GUI edytora na czerwono-pomarańczowe.

Edytor:

  • Dodano nowy model szafy aparatowej Kombud.
  • Poprawiono tekstury wiaduktu ŁKA_Grotniki.
  • Poprawiono wydajność linijki torowej.
  • Dodano nowy model przęsła ogrodzeniowego z Bełchowa w 2 wariantach (1.5m, 2m).
  • Dodano nowy model wiaty peronowej do Bełchowa/Łowicza Głównego.
  • Zwiększono limitu tekstur do 8 przy jednym fragmencie terenu.
  • Dodano wysięgniki zmodernizowane (b. krótkie, długie, rozjazdowe, krzyżowe), naprężacze stałe i ciężarowe. Kolejna wersja kolorystyczna bramek, półbramek i słupów zwisowych.
  • Poprawiono wysięgniki z grupy rurowy_2okd.
  • Dodano słupy metalowe 10m, zmodernizowany betonowy, belka pomocnicza-2, poprawki odciągów.,
  • Dodano nowy model dw_Chelm_Miasto.
  • Poprawiono kolejność napędów w rozjazdach krzyżowych, poprawka poduszek.
  • Dodano nowe rozjazdy Rlj 60E1-900_300-1_9 R, Rlj 60E1-900_300-1_9 L.
  • Dodano generowanie podkładów satelitarnych bezpośrednio w edytorze scenerii na podstawie Geoportalu.
  • Dodano możliwość ukrywania stworzonych podkładów satelitarnych.
  • Poprawiono wyświetlanie linii pomocniczych torów na rozjazdach łukowych i krótkich odcinkach torów.
  • Dodano możliwość ukrywania pomocniczych linii w torach.
  • Dodano kolejny bocian przewodu wzm., wysięgniki teo-v2 z ramieniem bezśrubowym, odciąg krótki, odbojnik „rurka” i kilka naprężaczy.
  • Dodano model budki przytorowej firmy Monat.
  • Dodano model napędu naped S700K.
  • Dodano możliwości ograniczenia prędkości generowanego przebiegu przez dany tor, w zadanym kierunku.
  • Przystosowanie GUI edytora do wykluczeń przebiegowych.
  • Dodanie możliwości ryglowania danego stanu urządzenia.
  • Dodano model RHR-95.
  • Poprawiono zachowanie prefabu platform_new_wide_03_snap.
  • Poprawiono perony z rodziny platform_new_03.
  • Dodano nowy model barrier_2.
  • Poprawiono nastawnię LCS_Ozorków.
  • Poprawiono konwersję przecinka na kropkę w polu z odległościami między torami.
  • Poprawiono kolizję ze ścianami w nastawni Siechnice.
  • Dodano podniesiony i przeskalowany kozioł buffer_small.
  • Dodano ponownie podpięcie siatki w prefabie asf_20233.
  • Dodano 32 nowe tekstury podsypek wykonane w technice PBR: podsypki dzielą się na wersje new (czyste), normal (lekko zabrudzone), old (dodatkowo porośnięte mchem), very old (porośnięte większą ilością mchu). Wszystkie 32 wersje są teraz dostępne w rozjazdach – należy na obecnych sceneriach dopasować sobie tekstury rozjazdów do sąsiadujących torów.
  • Poprawiono tekstury w rozjazdach: prawidłowo odtwarzają teraz przebieg zabrudzenia, lepiej łączą się ze sobą nie powodując migotania.
  • Dodano wersje new nowych podsypek dla terrainpointów malujących teren, dzięki czemu można uzupełnić tłuczeń np. na poszerzeniu międzytorza.
  • Poprawiono wyświetlanie linii pomocniczych torowiska w rozjazdach (szczególnie łukowych) oraz torach typu flex.
  • Poprawiono rozmiar listy rozwijaną dla podsypek, torów oraz podkładów, dla większej czytelności i wygody.

Techniczne/Optymalizacja

  • Zaktualizowano pakiet PostProcessing v2 z wersji 2.1.6 na 2.1.7.
  • Dodano system aktualizacji scenerii, programów (SCS/SPK), scenariuszy i presetów (z „paczki gry”) niewymagający wydania kolejnej wersji symulatora.
  • Wykonano optymalizację wyświetlania i animacji NPC, optymalizację wyświetlania pojazdów drogowych oraz optymalizację modeli i materiałów otoczenia – zakładany wzrost +20% FPS.
  • Zmniejszono zużycie zasobów po zminimalizowaniu okna symulatora do paska zadań (tylko w trybie okienkowym, jawna minimalizacja, nie ALT+TAB).

Scenerie:

  • Stworzono nowe miniaturki scenerii dostępnych w paczce.
  • Dodano scenerie do paczki całościowej: Glinnik, Głogowo, LCS Gdańsk, Lęborg, Poreńsk, Witaszyczki
  • Usunięto scenerie: Buk 2013, Chlastawka.
  • Zmodyfikowano scenerie: Karszynek, Arkadia Zdrój 2012, LCS Skrzynki.
  • Wprowadzono poprawki do zgłoszonych przez użytkowników błędów i dostosowano scenerie do nowej wersji.
Nowa wersja 2019.2.1 "Asdek"

Wersja 2019.2.1 dostępna do pobrania!

Zapraszamy do pobrania nowej wersji stabilnej, oznaczonej jako 2019.2.1!

Wersję należy pobrać przez Launcher!

Lista zmian:

Pojazdy:

– możliwość jazdy na stopniu SM42,
– pierwsza wersja panelu systemu ETCS: na razie wyświetla tylko prędkość wykolejenia i następne zwolnienia (semafory również); po minięciu semafora prędkość może od razu wzrosnąć; wyświetlanie panelu można wyłączyć w ustawieniach,
– nowe malowania wagonów 120A, 112A,
– nowe malowania dla EN57: 838 (SKM Trójmiasto), 1101 (PKP biało-czerwone),
– podwójne zestawienia EN57: 694+716 (PolRegio), 035+1715 (Koleje Mazowieckie), 1542+1747 (Przewozy Regionalne),
– poprawka błędu wskaźnika przewodu głównego w kabinie EN57/EN71,
– poprawka sterowania hamulcem w EN57 z poziomu HUD’a,
– nowy wagon serii Gbs,
– poprawki reflektorów w wielu pojazdach (światła 3D),
– działające nastawy hamulców, poprawki metod liczących siły hamowania, poprawki danych dotyczących materiałów ciernych i zaworu hamulca Knorr Ke,
– lepsza obsługa nastawnika jazdy i nawrotnika,
– opóźnienie styczników przy wychodzeniu na wyższą pozycje; odtwarzanie dźwięków styczników,
– możliwość sterowania kranu hamulca myszką w SN81, poprawki przełączników w kabinie,
– poprawka wysokości stopni wejściowych i śmietniczek w SN81,
– poprawki ustawień cieni w kabinach.

Rozgrywka:

– poprawka widoczności wskaźnika W24,
– widoczność postaci mechanika w kabinach,
– lepsza obsługa podawania sygnałów ręcznych (wyświetlanie podawanego sygnału w ActionPanelu i jednocześnie wysłanie odpowiedniej informacji na czat),
– możliwość regulacji głośności dźwięków czatu,
– poprawki synchronizacji sygnałów oraz W19 i W20 przy usterkach,
– wskaźnik W21 LED w dwóch wariantach (jedno- i dwucyfrowy[wpisy: wsk_w21_led_1 , wsk_w21_led_2]).

Interfejs:

– poprawka wielkości przycisków do uruchamiania scenerii w menu,
– możliwość regulacji nieprzeźroczystości elementów interfejsu w trybie mechanika i dyżurnego ruchu,
– poprawka wyglądu wielu elementów interfejsu na niższych ustawieniach graficznych,
– poprawka paska wyboru spawnu,
– możliwość rozciągania i przemieszczania panelu z rozkładem jazdy,
– poprawka wskaźnika (łapki) na ekranie gdy wskazujemy na interaktywny element (dźwignie w nastawni, drzwi nastawni itd.)

Edytor:

– model strażnicy w Krzeszowicach,
– nowa nastawnia dla Tomaszowa Mazowieckiego wraz z wnętrzem,
– modyfikacja i dodanie wnętrza w nastawni dla Łęczycy,
– napędy EEA5, Thales dostępne w rozjazdach krzyżowych,
– modyfikacja i dodanie wnętrza nastawni dla Łęczycy,
– podmiana podwójnych wskaźników W13 na nowe modele,
– model ASDEK i dedykowana budka przytorowa,
– automatyczne wpisywanie prędkości drogowej, wykolejenia i długości szyn podczas przedłużania toru lub wstawiania toru równoległego na podstawie danych z toru poprzedniego,
– tarcze ostrzegawcze przejazdowe możliwe do zawieszenia w koszu semaforowym,
– nowe wysięgniki: przerwa powietrzna, skrócone przęsło PS, UZO, UZŁG + zasilacze do Lublinka,
– znaki drogowe,
– odbojnice,
– poprawka edycji tekstur na szynach anglika (można ustawić zużycie na każdym z czterech kierunków),
– fundament dla słupów betonowych,
– dwie nowe tekstury dla bramek od 10 do 30m, kosza semaforowego i słupów semaforowych
– modułowa kładka do Łowicza w czterech wariantach kolorystycznych,
– poprawa działania grupowych terrain pointów,
– wyświetlanie długości toru typu flex,
– wyłączenie wartości edytowalnych na flexie,
– nowe prefaby dróg gruntowych,
– nowy model czujnika torowego,
– aktualizacja modelu nastawni z Siechnic wraz z wnętrzem,
– szybkie ustawienia z lewego dolnego rogu zbindowane z klawiszami ctrl + od 1 do 7,
– możliwość szybkiego ukrywania i ponownego pokazywania podkładów satelitarnych w edytorze pod klawiszem ctrl + 7,
– przystosowanie anglików do obracania (profil pionowy),
– blachy na słupach sieci trakcyjnej,
– blach hektometrowe do bramek od sieci trakcyjnej,
ukrycie następujących elementów sieci w edytorze scenerii: STS1 (słup metalowy do konstrukcji wsporczych), teo-3k, teo-3kk, teo-3kkk, teo-3d, teo-3dk, teo-3dkk, teo-3kl, teo-3dl, teo-okd, teo-okk, rurowy-3k, rurowy-3kk, rurowy-3kkk, rurowy-3kl, rurowy-3d, rurowy-3dk, rurowy-3dkk, rurowy-2k, rurowy-2kk, rurowy-2kkk, rurowy-2kl, rurowy-2d, rurowy-2dk, rurowy-2dkk, teo-2k, teo-2kk, teo-2kkk, teo-2d, teo-2dk, teo-2dkk, teo-2-13d, teo-2-13dk, teo-2-13dkk, teo-2-13k, teo-2-13kk, kotwa-2×2, przewody-odl-s-bramka (zostanie zastąpiony wersją z „elastycznymi” przewodami), tab_info . Elementy nadal będą poprawnie wczytywane z plików scenerii ale nie będą możliwe do wstawienia na modernizowanych/nowych sceneriach,

– możliwość wstawienia w miejsce W31 listwy wyróżniającej (wpis: wsk_passbl [zamiennie z wsk_passem]),

– nowe wiaty  i tablice peronowe.

Techniczne:

– poprawki obsługi API,
– aktualizacja pakietu postprocessingu, w tym gotowych do wykorzystania profili,
– optymalizacja kamery w kabinach,
– optymalizacja modeli z rodzin (house_lower_silesia, kam_inne, house_mazury, station_polish_village, block_of_flats, kam_olsztyn, kam_opo, kam_pomorskie).

Scenerie:

nowe scenerie: Łęczyca (ŁKA), Grabów Miasto, LCS Bucz Wileński, Witonia (ŁKA),
Aleksandrów Kujawski: linki stabilizujące żaby, przebudowa kładek w peronach,
Imielin 2015: linki stabilizujące żaby,
Głębce: przebudowa sieci trakcyjnej i garść rozmaitych poprawek,
Lisiczki: przebudowa sieci trakcyjnej,
Bydgowo, Arkadia Zdrój, LCS Skrzynki, Wola, Lewków: wydłużenie szlaków, skrócenie lasków,
Santok Zdrój: przebudowa.

Nowości w 2019.1.1: Urządzenia w nastawniach

Dyżurni ruchu w wersji 2019.1.1 „Bocian” będą mogli korzystać z nowych i ulepszonych modeli urządzeń mechanicznych w nastawniach:

Nowe urządzenia w nastawni

Przebudowane zostały dźwignie i drążki przebiegowe, dodano ławę nastawczą i skrzynię zależności. Zmianie uległ również wygląd aparatu blokowego:

Aparat blokowy

Nowością, która wpłynie także na rozgrywkę, jest możliwość ryglowania zwrotnic. Czym są rygle, do czego służą i w jakich sytuacjach są wykorzystywane, zostało opisane w tym poradniku. Aby umożliwić ich obsługę, w nastawniach pojawią się dodatkowe dźwignie ryglowe, oznaczone skrótem Rg:

Dźwignie ryglowe

 

Nowości w 2018.3.1: Zmiany w Parzęczewie

W Parzęczewie zakończył się kolejny etap modernizacji stacji. W wersji 2018.3.1 „Żaba” zostaną ponownie oddane do użytku tory 9, 11 i 13 przy peronach 1 i 2.

Dodatkowo, dla graczy zostanie udostępniony zelektryfikowany jednotorowy szlak Pt wraz z posterunkiem odgałęźnym Cibórz Most, który jednak póki co będzie wyłączony z użytkowania.

Kliknij w obrazki, aby powiększyć.

Nowości w 2018.3.1: Rozjazdy łukowe

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” umożliwi użytkownikom wykorzystanie rozjazdów łukowych do budowy swoich stacji. Przedstawiamy wykaz wszystkich rozjazdów łukowych dostępnych po wydaniu nowej wersji, z podziałem na trzy kategorie:

  • jednostronne – łuki o różnych promieniach rozchodzą się w tę samą stronę (w prawo lub w lewo)
  • dwustronne – łuki o różnych promieniach rozchodzą się w przeciwne strony
  • dwustronne symetryczne – łuki o jednakowych promieniach rozchodzą się w przeciwne strony

Taki podział został również zastosowany w interfejsie edytora scenerii.

Nowości w 2018.3.1: Usprawnienia w interfejsie graficznym

Przygotowując wersję 2018.3.1 „Żaba” wprowadziliśmy kilka drobnych udogodnień do interfejsu graficznego menu głównego i edytora scenerii.

Sceneria stanowiąca tło menu głównego została „odchudzona” o kilkadziesiąt obiektów, co powinno trochę odciążyć komputer w momencie zmiany ustawień lub oczekiwania na wejście do gry. Na ekranie startowym po prawej stronie został umieszczony pasek, który umożliwia szybki dostęp do stron TD2 w mediach społecznościowych.

W wersjach 2018.2.x „Feniks” zostało dodanych dużo nowych opcji w menu ustawień, aby użytkownik mógł w wielu aspektach dostosować rozgrywkę do własnych preferencji. Dla zwiększenia czytelności tego okna ustawienia zostały podzielone na cztery kategorie: Gra, Grafika, Edytor oraz Inne.

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” oprócz nowych obiektów oferuje również nowe funkcjonalności. Przyciskiem umieszczonym na pasku w lewym dolnym rogu ekranu (oznaczenie: 1) można wyświetlać lub ukrywać podkłady kolejowe w edytorze. Na dole ekranu, obok współrzędnych kursora myszy (oznaczenie: 2), została dodana informacja o nazwie obiektu, nad którym aktualnie znajduje się kursor. W prawym dolnym rogu ekranu został dodany nowy przycisk (oznaczenie: 3), którym można wyświetlić informację o liczbie obiektów (dokładniej: colliderów obiektów) wykorzystanych na scenerii. Przy okazji użytkownik zostanie poinformowany o bezpiecznym limicie obiektów na jednej scenerii.