Najbliższa sesja edukacyjna prowadzona przez trenerów odbędzie się 25 lipca 2020. Po więcej informacji zapraszamy do dedykowanego działu na forum .
Źródło grafiki: https://www.freevector.com/stack-of-books-clipart-vector-30222
Najbliższa sesja edukacyjna prowadzona przez trenerów odbędzie się 25 lipca 2020. Po więcej informacji zapraszamy do dedykowanego działu na forum .
Źródło grafiki: https://www.freevector.com/stack-of-books-clipart-vector-30222
Zapraszamy do pobrania nowej, stabilnej wersji symulatora, oznaczonej numerem 2019.3.4! [DOWNLOAD]
Lista zmian i nowości:
Pojazdy:
Rozgrywka:
Tryb dyżurnego ruchu:
Interfejs:
Edytor:
Techniczne/Optymalizacja
Scenerie:
W kolejnej aktualizacji symulatora proces generowania podkładów satelitarnych będzie znacznie uproszczony dzięki nowej funkcjonalności edytora.
Pojazdy:
– możliwość jazdy na stopniu SM42,
– pierwsza wersja panelu systemu ETCS: na razie wyświetla tylko prędkość wykolejenia i następne zwolnienia (semafory również); po minięciu semafora prędkość może od razu wzrosnąć; wyświetlanie panelu można wyłączyć w ustawieniach,
– nowe malowania wagonów 120A, 112A,
– nowe malowania dla EN57: 838 (SKM Trójmiasto), 1101 (PKP biało-czerwone),
– podwójne zestawienia EN57: 694+716 (PolRegio), 035+1715 (Koleje Mazowieckie), 1542+1747 (Przewozy Regionalne),
– poprawka błędu wskaźnika przewodu głównego w kabinie EN57/EN71,
– poprawka sterowania hamulcem w EN57 z poziomu HUD’a,
– nowy wagon serii Gbs,
– poprawki reflektorów w wielu pojazdach (światła 3D),
– działające nastawy hamulców, poprawki metod liczących siły hamowania, poprawki danych dotyczących materiałów ciernych i zaworu hamulca Knorr Ke,
– lepsza obsługa nastawnika jazdy i nawrotnika,
– opóźnienie styczników przy wychodzeniu na wyższą pozycje; odtwarzanie dźwięków styczników,
– możliwość sterowania kranu hamulca myszką w SN81, poprawki przełączników w kabinie,
– poprawka wysokości stopni wejściowych i śmietniczek w SN81,
– poprawki ustawień cieni w kabinach.
Rozgrywka:
– poprawka widoczności wskaźnika W24,
– widoczność postaci mechanika w kabinach,
– lepsza obsługa podawania sygnałów ręcznych (wyświetlanie podawanego sygnału w ActionPanelu i jednocześnie wysłanie odpowiedniej informacji na czat),
– możliwość regulacji głośności dźwięków czatu,
– poprawki synchronizacji sygnałów oraz W19 i W20 przy usterkach,
– wskaźnik W21 LED w dwóch wariantach (jedno- i dwucyfrowy[wpisy: wsk_w21_led_1 , wsk_w21_led_2]).
Interfejs:
– poprawka wielkości przycisków do uruchamiania scenerii w menu,
– możliwość regulacji nieprzeźroczystości elementów interfejsu w trybie mechanika i dyżurnego ruchu,
– poprawka wyglądu wielu elementów interfejsu na niższych ustawieniach graficznych,
– poprawka paska wyboru spawnu,
– możliwość rozciągania i przemieszczania panelu z rozkładem jazdy,
– poprawka wskaźnika (łapki) na ekranie gdy wskazujemy na interaktywny element (dźwignie w nastawni, drzwi nastawni itd.)
Edytor:
– model strażnicy w Krzeszowicach,
– nowa nastawnia dla Tomaszowa Mazowieckiego wraz z wnętrzem,
– modyfikacja i dodanie wnętrza w nastawni dla Łęczycy,
– napędy EEA5, Thales dostępne w rozjazdach krzyżowych,
– modyfikacja i dodanie wnętrza nastawni dla Łęczycy,
– podmiana podwójnych wskaźników W13 na nowe modele,
– model ASDEK i dedykowana budka przytorowa,
– automatyczne wpisywanie prędkości drogowej, wykolejenia i długości szyn podczas przedłużania toru lub wstawiania toru równoległego na podstawie danych z toru poprzedniego,
– tarcze ostrzegawcze przejazdowe możliwe do zawieszenia w koszu semaforowym,
– nowe wysięgniki: przerwa powietrzna, skrócone przęsło PS, UZO, UZŁG + zasilacze do Lublinka,
– znaki drogowe,
– odbojnice,
– poprawka edycji tekstur na szynach anglika (można ustawić zużycie na każdym z czterech kierunków),
– fundament dla słupów betonowych,
– dwie nowe tekstury dla bramek od 10 do 30m, kosza semaforowego i słupów semaforowych
– modułowa kładka do Łowicza w czterech wariantach kolorystycznych,
– poprawa działania grupowych terrain pointów,
– wyświetlanie długości toru typu flex,
– wyłączenie wartości edytowalnych na flexie,
– nowe prefaby dróg gruntowych,
– nowy model czujnika torowego,
– aktualizacja modelu nastawni z Siechnic wraz z wnętrzem,
– szybkie ustawienia z lewego dolnego rogu zbindowane z klawiszami ctrl + od 1 do 7,
– możliwość szybkiego ukrywania i ponownego pokazywania podkładów satelitarnych w edytorze pod klawiszem ctrl + 7,
– przystosowanie anglików do obracania (profil pionowy),
– blachy na słupach sieci trakcyjnej,
– blach hektometrowe do bramek od sieci trakcyjnej,
– ukrycie następujących elementów sieci w edytorze scenerii: STS1 (słup metalowy do konstrukcji wsporczych), teo-3k, teo-3kk, teo-3kkk, teo-3d, teo-3dk, teo-3dkk, teo-3kl, teo-3dl, teo-okd, teo-okk, rurowy-3k, rurowy-3kk, rurowy-3kkk, rurowy-3kl, rurowy-3d, rurowy-3dk, rurowy-3dkk, rurowy-2k, rurowy-2kk, rurowy-2kkk, rurowy-2kl, rurowy-2d, rurowy-2dk, rurowy-2dkk, teo-2k, teo-2kk, teo-2kkk, teo-2d, teo-2dk, teo-2dkk, teo-2-13d, teo-2-13dk, teo-2-13dkk, teo-2-13k, teo-2-13kk, kotwa-2×2, przewody-odl-s-bramka (zostanie zastąpiony wersją z „elastycznymi” przewodami), tab_info . Elementy nadal będą poprawnie wczytywane z plików scenerii ale nie będą możliwe do wstawienia na modernizowanych/nowych sceneriach,
– możliwość wstawienia w miejsce W31 listwy wyróżniającej (wpis: wsk_passbl [zamiennie z wsk_passem]),
– nowe wiaty i tablice peronowe.
Techniczne:
– poprawki obsługi API,
– aktualizacja pakietu postprocessingu, w tym gotowych do wykorzystania profili,
– optymalizacja kamery w kabinach,
– optymalizacja modeli z rodzin (house_lower_silesia, kam_inne, house_mazury, station_polish_village, block_of_flats, kam_olsztyn, kam_opo, kam_pomorskie).
Scenerie:
– nowe scenerie: Łęczyca (ŁKA), Grabów Miasto, LCS Bucz Wileński, Witonia (ŁKA),
– Aleksandrów Kujawski: linki stabilizujące żaby, przebudowa kładek w peronach,
– Imielin 2015: linki stabilizujące żaby,
– Głębce: przebudowa sieci trakcyjnej i garść rozmaitych poprawek,
– Lisiczki: przebudowa sieci trakcyjnej,
– Bydgowo, Arkadia Zdrój, LCS Skrzynki, Wola, Lewków: wydłużenie szlaków, skrócenie lasków,
– Santok Zdrój: przebudowa.
Działanie zaworu maszynisty Oerlikon FVel6 wraz z zaworem rozrządczym Oerlikon EP2 w EN57.
Pozycja R – luzowanie, pozycja N – jazda, pozycja B – hamowanie.
W wersji 2019.1.1 „Bocian” lista dostępnych wagonów osobowych wydłuży się o kilka nowych malowań:
Tekstury zostały przygotowane przez użytkowników karton i Ryszard.
Dyżurni ruchu w wersji 2019.1.1 „Bocian” będą mogli korzystać z nowych i ulepszonych modeli urządzeń mechanicznych w nastawniach:
Przebudowane zostały dźwignie i drążki przebiegowe, dodano ławę nastawczą i skrzynię zależności. Zmianie uległ również wygląd aparatu blokowego:
Nowością, która wpłynie także na rozgrywkę, jest możliwość ryglowania zwrotnic. Czym są rygle, do czego służą i w jakich sytuacjach są wykorzystywane, zostało opisane w tym poradniku. Aby umożliwić ich obsługę, w nastawniach pojawią się dodatkowe dźwignie ryglowe, oznaczone skrótem Rg:
W wersji 2019.1.1 „Bocian” pojawi się cała gama pojazdów w malowaniu przewoźnika POLREGIO.
Tekstury zostały przygotowane przez użytkowników karton i badcookie66.
Zapraszamy do pobrania nowej wersji stabilnej, oznaczonej jako 2018.3.1 „Żaba”, która naprawia wiele błędów z poprzedniej wersji 2018.2.3 „Feniks” i wprowadza sporo nowości, o których można przeczytać w poprzednich artykułach na stronie.
Więcej informacji pod linkiem: KLIK
Icon designed by Freepik from www.flaticon.com
W Parzęczewie zakończył się kolejny etap modernizacji stacji. W wersji 2018.3.1 „Żaba” zostaną ponownie oddane do użytku tory 9, 11 i 13 przy peronach 1 i 2.
Dodatkowo, dla graczy zostanie udostępniony zelektryfikowany jednotorowy szlak Pt wraz z posterunkiem odgałęźnym Cibórz Most, który jednak póki co będzie wyłączony z użytkowania.
Kliknij w obrazki, aby powiększyć.
Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” umożliwi użytkownikom wykorzystanie rozjazdów łukowych do budowy swoich stacji. Przedstawiamy wykaz wszystkich rozjazdów łukowych dostępnych po wydaniu nowej wersji, z podziałem na trzy kategorie:
Taki podział został również zastosowany w interfejsie edytora scenerii.
W wersji 2018.3.1 „Żaba” zostanie udostępnione nowe malowanie PKP Intercity wagonu kuszetki typu 110A, tym razem bez „pomarańczy”.
Przygotowując wersję 2018.3.1 „Żaba” wprowadziliśmy kilka drobnych udogodnień do interfejsu graficznego menu głównego i edytora scenerii.
Sceneria stanowiąca tło menu głównego została „odchudzona” o kilkadziesiąt obiektów, co powinno trochę odciążyć komputer w momencie zmiany ustawień lub oczekiwania na wejście do gry. Na ekranie startowym po prawej stronie został umieszczony pasek, który umożliwia szybki dostęp do stron TD2 w mediach społecznościowych.
W wersjach 2018.2.x „Feniks” zostało dodanych dużo nowych opcji w menu ustawień, aby użytkownik mógł w wielu aspektach dostosować rozgrywkę do własnych preferencji. Dla zwiększenia czytelności tego okna ustawienia zostały podzielone na cztery kategorie: Gra, Grafika, Edytor oraz Inne.
Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” oprócz nowych obiektów oferuje również nowe funkcjonalności. Przyciskiem umieszczonym na pasku w lewym dolnym rogu ekranu (oznaczenie: 1) można wyświetlać lub ukrywać podkłady kolejowe w edytorze. Na dole ekranu, obok współrzędnych kursora myszy (oznaczenie: 2), została dodana informacja o nazwie obiektu, nad którym aktualnie znajduje się kursor. W prawym dolnym rogu ekranu został dodany nowy przycisk (oznaczenie: 3), którym można wyświetlić informację o liczbie obiektów (dokładniej: colliderów obiektów) wykorzystanych na scenerii. Przy okazji użytkownik zostanie poinformowany o bezpiecznym limicie obiektów na jednej scenerii.