Nowości w 2019.1.1: Urządzenia w nastawniach

Dyżurni ruchu w wersji 2019.1.1 „Bocian” będą mogli korzystać z nowych i ulepszonych modeli urządzeń mechanicznych w nastawniach:

Nowe urządzenia w nastawni

Przebudowane zostały dźwignie i drążki przebiegowe, dodano ławę nastawczą i skrzynię zależności. Zmianie uległ również wygląd aparatu blokowego:

Aparat blokowy

Nowością, która wpłynie także na rozgrywkę, jest możliwość ryglowania zwrotnic. Czym są rygle, do czego służą i w jakich sytuacjach są wykorzystywane, zostało opisane w tym poradniku. Aby umożliwić ich obsługę, w nastawniach pojawią się dodatkowe dźwignie ryglowe, oznaczone skrótem Rg:

Dźwignie ryglowe

 

Nowości w 2018.3.1: Zmiany w Parzęczewie

W Parzęczewie zakończył się kolejny etap modernizacji stacji. W wersji 2018.3.1 „Żaba” zostaną ponownie oddane do użytku tory 9, 11 i 13 przy peronach 1 i 2.

Dodatkowo, dla graczy zostanie udostępniony zelektryfikowany jednotorowy szlak Pt wraz z posterunkiem odgałęźnym Cibórz Most, który jednak póki co będzie wyłączony z użytkowania.

Kliknij w obrazki, aby powiększyć.

Nowości w 2018.3.1: Rozjazdy łukowe

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” umożliwi użytkownikom wykorzystanie rozjazdów łukowych do budowy swoich stacji. Przedstawiamy wykaz wszystkich rozjazdów łukowych dostępnych po wydaniu nowej wersji, z podziałem na trzy kategorie:

  • jednostronne – łuki o różnych promieniach rozchodzą się w tę samą stronę (w prawo lub w lewo)
  • dwustronne – łuki o różnych promieniach rozchodzą się w przeciwne strony
  • dwustronne symetryczne – łuki o jednakowych promieniach rozchodzą się w przeciwne strony

Taki podział został również zastosowany w interfejsie edytora scenerii.

Nowości w 2018.3.1: Usprawnienia w interfejsie graficznym

Przygotowując wersję 2018.3.1 „Żaba” wprowadziliśmy kilka drobnych udogodnień do interfejsu graficznego menu głównego i edytora scenerii.

Sceneria stanowiąca tło menu głównego została „odchudzona” o kilkadziesiąt obiektów, co powinno trochę odciążyć komputer w momencie zmiany ustawień lub oczekiwania na wejście do gry. Na ekranie startowym po prawej stronie został umieszczony pasek, który umożliwia szybki dostęp do stron TD2 w mediach społecznościowych.

W wersjach 2018.2.x „Feniks” zostało dodanych dużo nowych opcji w menu ustawień, aby użytkownik mógł w wielu aspektach dostosować rozgrywkę do własnych preferencji. Dla zwiększenia czytelności tego okna ustawienia zostały podzielone na cztery kategorie: Gra, Grafika, Edytor oraz Inne.

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” oprócz nowych obiektów oferuje również nowe funkcjonalności. Przyciskiem umieszczonym na pasku w lewym dolnym rogu ekranu (oznaczenie: 1) można wyświetlać lub ukrywać podkłady kolejowe w edytorze. Na dole ekranu, obok współrzędnych kursora myszy (oznaczenie: 2), została dodana informacja o nazwie obiektu, nad którym aktualnie znajduje się kursor. W prawym dolnym rogu ekranu został dodany nowy przycisk (oznaczenie: 3), którym można wyświetlić informację o liczbie obiektów (dokładniej: colliderów obiektów) wykorzystanych na scenerii. Przy okazji użytkownik zostanie poinformowany o bezpiecznym limicie obiektów na jednej scenerii.

Nowości w 2018.3.1: Elementy infrastruktury przytorowej

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” będzie umożliwiał wykorzystanie elementów infrastruktury przytorowej, takich jak skrzynka kablowa licznika osi, skrzynka EOR (elektrycznego ogrzewania rozjazdów), skrzynka EON (elektronicznych obwodów nakładanych) oraz dławiki torowe.

W razie wątpliwości, do czego one służą, zachęcamy do zapoznania się z materiałami zamieszczonymi na stronie www.bsk.isdr.pl:

Autorem modeli dławika torowego z betonowym gniazdem (na ilustracji najbliżej z lewej) i skrzynki licznika osi jest użytkownik chudya.

Autorem pozostałych modeli jest RBach (Trainz).

 

AKTUALIZACJA: Nie tylko skrzynka kablowa licznika osi, ale także sam licznik będą dostępne do wykorzystania w nowej wersji! Podziękowania należą się użytkownikowi chudya – autorowi modelu licznika osi.

Blokady linowe

Nowa wersja przyniesie wiele usprawnień i poprawek, jednak nie chcemy stać w miejscu! W następnej wersji Symulatora – oznaczonej wersją 20198.3.1 – będziecie mogli używać blokad liniowych typu Eap-94. Będą one dostępne zarówno z poziomu SWDR jak i z poziomu SPK. Z tej okazji przygotowaliśmy krótką zapowiedź.

Zespół Train Driver 2