Nowości w 2018.3.1: Elementy infrastruktury przytorowej

Edytor scenerii w wersji 2018.3.1 „Żaba” będzie umożliwiał wykorzystanie elementów infrastruktury przytorowej, takich jak skrzynka kablowa licznika osi, skrzynka EOR (elektrycznego ogrzewania rozjazdów), skrzynka EON (elektronicznych obwodów nakładanych) oraz dławiki torowe.

W razie wątpliwości, do czego one służą, zachęcamy do zapoznania się z materiałami zamieszczonymi na stronie www.bsk.isdr.pl:

Autorem modeli dławika torowego z betonowym gniazdem (na ilustracji najbliżej z lewej) i skrzynki licznika osi jest użytkownik chudya.

Autorem pozostałych modeli jest RBach (Trainz).

 

AKTUALIZACJA: Nie tylko skrzynka kablowa licznika osi, ale także sam licznik będą dostępne do wykorzystania w nowej wersji! Podziękowania należą się użytkownikowi chudya – autorowi modelu licznika osi.

Blokady linowe

Nowa wersja przyniesie wiele usprawnień i poprawek, jednak nie chcemy stać w miejscu! W następnej wersji Symulatora – oznaczonej wersją 20198.3.1 – będziecie mogli używać blokad liniowych typu Eap-94. Będą one dostępne zarówno z poziomu SWDR jak i z poziomu SPK. Z tej okazji przygotowaliśmy krótką zapowiedź.

Zespół Train Driver 2

Wersja 2018.2.1 „Feniks”

Z wielką przyjemnością udostępniamy Wam nową wersję stabilną symulatora Train Driver 2!

My też nie mogliśmy się doczekać. Wersję 2018.2.1 postanowiliśmy nazwać “Feniks”. Dlaczego Feniks? Odradzające się z popiołów stworzenie dobrze oddaje charakter zmian, które zaszły w symulatorze w stosunku do poprzedniej wersji. Ponadto, nowa kolorystyka interfejsu graficznego może przywoływać skojarzenia z mitycznym ptakiem.

Informacje odnośnie aplikacji powiązanych z symulatorem znajdują się w osobnych działach na forum. Również tam prosimy zgłaszać błędy i kierować pytania z nimi związane:
– SCS: https://td2.info.pl/scs/
– SPK: https://td2.info.pl/spk/
– SWDR4: https://td2.info.pl/rj/
Do paczki z symulatorem dołączyliśmy 26 ogólnodostępnych scenerii. Wśród nich znalazły się:

Aleksandrów Kujawski, Arkadia Zdrój, Blaszki, Buk 2013 (kształtowe), Buk 2018 (świetlne), Bydgowo, Chlastawka, Cis 2013 (kształtowe), Cis 2018 (świetlne), Głębce, Hel, Jordanowo, Karszynek, Kcynia, Kolsko, LCS Skrzynki, Lewków, Lisiczki, Naterki, Parzęczewo, Radowice, Santok Zdrój, Test (sceneria do testów SRK), Tłoki, Wola, Zgierz Kontrewers

Ze względu na podmianę wybranych obiektów dostępnych w edytorze, prosimy twórców scenerii o zapoznanie się z tym postem: Szczegóły dotyczące instalacji:

Changelog 0.9.1p2 -> 2018.2.1:

Nowe funkcje:

  • nowa lista serwerów do wyboru podczas logowania: Europe(eu), USA(us), Germany(cae), Czech(usw)
  • ponad 20 realistycznych zestawień składów
  • opcjonalne wygładzenie ruchu kamery w trybie maszynisty i dyżurnego
  • możliwość przybliżania widoku w trybie dyżurnego
  • zwiększona prędkość poruszania się w trybie maszynisty i dyżurnego
  • DR może teleportować się do wnętrza nastawni oraz przełączać między nastawniami za pomocą klawisza F11
  • zablokowanie możliwości wysiadania z pojazdu przy prędkości większej niż 10 km/h
  • nowe dźwięki i modele urządzeń mechanicznych
  • urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną
  • masa składu obliczana podczas jego edycji w menu, możliwość jej wywołania komendą /weight w trybie maszynisty
  • możliwość zapisywania zrzutu ekranu z gry za pomocą komendy /screenshot, domyślnie przypisanej do klawisza F8
  • poprawiony wygląd automatycznie generowanych szlaków między sceneriami, możliwość stworzenia szlaku niezelektryfikowanego.
  • nowe wskaźniki, rozjazdy, modele budynków, samochodów, obiektów peronowych dostępne w edytorze
  • tryb uproszczony dla lokomotyw z LD – w tym trybie lokomotywy pozbawiono reagowania na sieć trakcyjną i nie ulegają usterkom
  • odświeżone menu główne z dwiema nowymi zakładkami Profil i Autorzy
  • przystosowanie do wyświetlania rozkładów jazdy z godzinami przyjazdu/odjazdu
  • ulepszone presety ustawień graficznych, od teraz do wyboru z poziomu menu głównego
  • możliwość oceniania maszynistów przez dyżurnych
  • nowe poziomy dla maszynistów i dyżurnych
  • nowe ludziki jako obiekty w edytorze oraz jako awatary maszynisty lub dyżurnego ruchu
  • analiza (typ pojazdu, długość, masa całkowita) podawana na czacie przy spawnie lub wjeździe pociągu na scenerię
  • podpowiedzi w kabinach pojazdów (jeszcze nie wszystkie pojazdy i języki, będą uzupełniane)

Naprawione błędy:

  • naprawiono problem rozrywania składu podczas łączenia ze scenerią
  • naprawiono problem rozrywania składu podczas podłączania się do wagonów postawionych przez DR
  • naprawiono funkcję autoalign w edytorze
  • poprawiono zakresy słyszalności dźwięków i uzależniono je od odległości od pojazdu
  • zwiększono górny limit długości toru do 110 metrów
  • zoptymalizowano działanie, m.in. poprzez zmniejszenie rozmiaru niepotrzebnie przeskalowanych tekstur i zmiany ogólnych parametrów graficznych
  • komenda /kick już działa tak, jak powinna
  • o wolne sloty można pytać trochę rzadziej niż dotychczas
  • oceniać dyżurnego można raz na pobyt na danej scenerii
  • nie da się już otworzyć dwóch stacji o tym samym numerze jednocześnie

Nowości w taborze:

  • nowy model EN57
  • EN71 (czteroczłonowa wersja EN57)
  • SN81
  • SM42-329 (Przewozy Regionalne)
  • srebrna kabina dla EU/EP07 w wersji 4e
  • ponad 30 nowych malowań dla lokomotyw z rodziny EU/EP07
  • nowe modele i malowania wagonów osobowych: 110A, 111A, 112A, 113A, 120A, 158A, 159A, 209C, 304Ca, 504A, 612A, Görlitz89 („bohun”)
  • wagony towarowe typu 426S (do palet z rozsuwanymi skrzydłami), 29R (cysterny) i 408S („gruszki”)
  • Lista pojazdów dostępnych w nowej wersji: https://wiki.td2.info.pl/index.php/Sklady

System Wspomagania Dyżurnego Ruchu – wersja czwarta

Podstawowym narzędziem pracy każdego maszynisty jest rozkład jazdy. Jeśli śledzicie losy Train Driver 2 od dawna, to doskonale pamiętacie poprzednie wersje systemu SWDR, które pozwalały przyporządkować pociągom czasy przyjazdu i odjazdu. Wraz z nadchodzącą – nową – wersją symulatora przygotowaliśmy dla Was, drodzy użytkownicy, całkiem nową wersję Systemu Wspomagania Dyżurnego Ruchu. SWDR4 powstał jako aplikacja webowa – całe zarządzanie ruchem kolejowym odbywa się na jednej stronie internetowej. Do najważniejszych zmian, w stosunku do SWDR3, należą:

  • możliwość uruchomienia kilku scenerii jednocześnie, w jednym oknie,
  • możliwość prowadzenia ruchu w dowolnym regionie (EU, USA itd.),
  • system autoryzacji scenerii – białe i czarne listy dyżurnych ruchu,
  • brak obowiązku korzystania z teamspeaka – głównym kanałem komunikacji jest tekstowy chat,
  • automatyczne i ręczne generowanie rozkładów jazdy z podziałem na wiele posterunków ruchu na jednej scenerii,
  • ewidencja czasów przyjazdów, odjazdów i opóźnień pociągów,
  • nowy podgląd scenerii i pociągów uruchomionych przez graczy, wraz z podglądem rozkładu jazdy pociągów,
  • nowy, intuicyjny edytor wpisów scenerii – tworzenie tras poprzez przeciąganie elementów metodą drag&drop,
  • możliwość uruchomienia SWDR na urządzeniach mobilnych, jak np. tablet,

W chwili obecnej prowadzimy ostatnie testy systemu przed uruchomieniem go w wersji testowej dla supporterów projektu. Poniżej prezentujemy kilka zrzutów ekranu z SWDR4.

SWDR 4 – zakładka chat wraz z najważniejszymi informacjami o ruchu kolejowym

 

SWDR 4 – rozkład jazdy wraz z otwartym oknem szczegółów rozkładu

 

SWDR 4 – Edytor wpisów scenerii – wizualizacja tras przebiegających przez wpisaną scenerię

 

SWDR 4 – Edytor scenerii – edycja elementów składowych scenerii

 

SWDR 4 – Edytor scenerii – kreator możliwych tras i przebiegów

Odświeżone menu symulatora

Witajcie! Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was kilka informacji o aktualizacji menu głównego symulatora i większości z jego zakładek.

W porównaniu do poprzedniej wersji symulatora będziecie mieli do dyspozycji o dwie zakładki więcej: Profil i Autorzy.

 

Naszą wycieczkę po kolejnych zakładkach rozpocznijmy od pierwszej z nich, czyli Gry jednoosobowej. Na pierwszy rzut oka nie dostrzeżecie żadnych różnic w porównaniu do poprzednich wersji. Zdecydowaliśmy się jedynie na ukrycie zakładki Challenge/Wyzwanie ze względu na fakt, że ten tryb rozgrywki będzie przez nas przebudowany i udostępniony ponownie w zmienionej formie.

Wybierając opcję edycji bądź tworzenia nowego scenariusza natraficie na kolejną nowość: scenariusze zmieniły swój format i od teraz tworząc je możemy wybierać prędkości szlakowe dla poszczególnych odcinków na scenerii. Ponadto zobligowani jesteście do podania przybliżonych czasów w jakich należy pokonać dany dystans. Te dane pozwolą nam na wyświetlenie przejrzystych rozkładów jazdy dla mechanika podczas pokonywania scenariuszy. Mamy nadzieję, że te zmiany przypadną Wam do gustu i będziecie częściej korzystać ze scenariuszy, kiedy nie będziecie mogli uczestniczyć w rozgrywce online.

Sądziliście, że to już wszystko? To dopiero początek :). Zmianom uległa również karta edycji składów dostępna zarówno dla scenariuszy jak i dla jazdy online. Poza nowymi, ujednoliconymi miniaturkami będziecie mieli do dyspozycji specjalne pole, w którym wpiszecie część lub pełną nazwę szukanego taboru, a w mgnieniu okna lista zaktualizuje się o interesujące Was wartości. Nigdy więcej scrollowania!

Podobne udogodnienie dodaliśmy też do wyszukiwarki wagonów, w końcu mamy ich już całkiem sporo!

Zakładka trybu dyżurnego… wygląda znajomo, ale teraz do paczki gry dodamy starannie przygotowane scenerie, na których będziecie mogli zacząć dyżurowanie niezwłocznie po pobraniu symulatora.

Podobnie jak w poprzedniej zakładce, tak również i tutaj nie ma zbyt wielu widocznych zmian. W paczce gry znajdziecie gotowe zestawienia składów, które będziecie mogli wykorzystać przy dołączaniu do rogrywki. Naprawiliśmy także błędy z odświeżaniem się listy dostępnych stacji wraz ze spawnami. Od teraz nie będziecie musieli wracać do menu głównego i znów wybierać trybu maszynisty – wszystko będzie odświeżało się automatycznie i w czasie rzeczywistym.

Zakładka edytora scenerii również pozostaje w starym stylu. Mamy za to dla Was niespodziankę, która dotyczy nie tylko tej zakładki. Postanowiliśmy przerwać ciszę panującą w menu: każda zakładka dostarczy nam charakterystycznych dla niej brzmień.

Czas na pierwszą, całkowicie nową zakładkę! Musimy Wam zdradzić, że jej tworzenie zaczęło się dosyć dawno temu a w obecnej wersji stabilnej jest ona zwyczajnie ukryta. Znajdziecie tutaj podstawowe informacje o swoim profilu: awatar z forum, mail, płeć, język, grupy, przejechany dystans, wyprawione składy czy listę grup do których należycie.

Drugą stroną zakładki Profil są statystyki serwerowe. Tak! Czym jest przecież gra bez statystyk? Na początek postanowiliśmy, że będziemy zbierać tylko niektóre z nich, ale z czasem poszerzymy ich gamę. Poza tym w tabelce odnajdziecie Wasze miejsce w rankingu, minimalne, maksymalne czy średnie wartości dla danej statystyki. Pamiętajcie tylko: nie prześcigajcie się w gromadzeniu negatywnych statystyk jak pominięcia sygnałów, bo może się to dla Was źle skończyć :]

Ustawienia. Poczyniliśmy tutaj sporo zmian. Do waszej dyspozycji będzie zaawansowana konfiguracja ustawień graficznych z możliwością wyboru predefiniowanych szablonów lub pełnej konfiguracji każdego z dostępnych parametrów. Z poziomu gry będzie też możliwa zmiana rozdzielczości i trybu pełnoekranowego. To nie wszystko: dostępny będzie też suwak zmiany ogólnej głośności dźwięków, ustawienia kamery i wiele więcej. Wkrótce przekonacie się sami.

Hmm, okno opuszczania symulatora zostało zmodyfikowane o dwa przyciski, aby każdy gracz jeszcze raz przemyślał, czy chce na ten moment zakończyć zabawę z Train Driver 2 🙂

To już wszystkie informacje. Wkrótce podzielimy się z Wami kolejnymi wieściami.

Nowe modele w nastawni

Dzisiaj prezentujemy Wam część nowych usprawnień oraz modeli które są właśnie dodawane do wirtualnych nastawni w TD2. Obecnie zostały wymienione dźwignie zwrotnicowe, dźwignie do sterowania semaforami świetlnymi oraz dodaliśmy możliwość generowania przebiegów na tor lewy.